Ceļojumu somas un tūrisms – mazliet vēstures
Sākums:
Senie ēģiptieši ap 1500. gadu pirms mūsu ēras tiek uzskatīti par bagāžas izgudrotājiem. Savos ceļojumos viņi izmantoja lādes un koferus, kas pārtapa primitīvos koferos, kas izgatavoti no smalka koka un pārklāti ar dzīvnieku taukiem vai ādu, lai padarītu tos ūdensizturīgus. Bagāža bija ļoti smaga. Smagie stumbri un lādes uz ratiem ar asins vilkmi, kas neļāva tiem ātri un veikli pārvietoties.
Kofera vēsture ir arī stāsts par cilvēkiem migrācijā. Attīstoties, lai atbilstu tā laika tendencēm un vajadzībām, čemodāns ir bijis neaizstājams visu veidu ceļotājiem, vienlaikus atspoguļojot lietas, kuras viņi visvairāk vērtē.
Ceļošana prieka pēc:
Cilvēkiem vienmēr ir bijusi vajadzība ceļot, lai izpētītu un atklātu jaunas zemes vai mūsu pašu priekam. Tūrisms attiecas tieši uz pēdējo. Industriālā revolūcija, kas sākās 18. gadsimta otrajā pusē, radīja lielu ekonomisko, sociālo un tehnoloģisko pārveidi, kas izplatījās pārējā pasaulē. Šo izmaiņu rezultātā notika aizplūšana no lauku reģioniem uz augošām lielajām pilsētām, kurās bija nepieciešams darbaspēks jaunajai nozarei. Tāpēc parādījās jaunas sociālās klases. Būtiska nozīme bija arī transporta attīstībai. Uzlabojumi kravu un pasažieru pārvadājumos veicināja brīvā laika pavadīšanas, jaunu izklaides un ceļojumu veidu rašanos. Cilvēki ceļoja galvenokārt ar vilcienu, izmantojot to, ka dzelzceļa tīkli savieno galamērķus Eiropā un citās pasaules daļās. Nākamajās desmitgadēs notika progresīva viesnīcu uzņēmumu, ceļojumu aģentūru un aviosabiedrību internacionalizācija. Tika piedāvāti arī jauni produkti un jaunas brīvā laika aktivitātes, kas cita starpā bija saistītas ar sportu un veselību.
Tūrisms šodien:
Tūrisma nozare Eiropā aug, taču joprojām nav sasniegusi pirmspandēmijas peļņu. Tāpat kā visā pasaulē, arī Eiropas tūrisma nozare joprojām izjūt koronavīrusa pandēmijas sekas. 2023. gadā joprojām neizdosies sasniegt finanšu rezultātus kā 2019. gadā, taču nākotne izskatās diezgan optimistiska.